måndag 14 mars 2011

städade

Jag tycker synd om min mamma för hon födde ut en unge som helt saknar städgenen.
Den ungen är jag.

Jag är ganska oduglig till det mesta. Jag vet till exempel inte hur man kokar kaffe. Bara hur man gör snabbkaffe. Typ nån sked kaffe sen varmt vatten. jej.

Sen kan jag inte heller hålla ordning NÅNSTANS. Vars jag än är så ser det ut som kaos. Det gäller både materiella ting och känslomässiga saker.
Jag har en otrolig förmåga att dra fram känslor ur personer. Och oftast är de känslorna dåliga. Till exempel har jag varit inblandad i otaliga kärleksdraman, några vänbråk och nåt triangeldrama. Lite småsurt. Det är något jag måste arbeta med. För lets face it, det är inte bra med kaos precis hela tiden.

Det är som om jag i mitt undermedvetna får tråkigt och vill få lite liv på tillvaron. Mitt undermedvetna får ett melt-down och råkar ta i lite för mycket och vips så sitter jag i skiten igen.

Detta är inget "ååh-tyck-synd-om-mig-inlägg", utan det är ett "katti-nu-får-du-fan-skärpa-dig-inlägg".

Idag ska jag lära mig att koka kaffe sen ska jag lära mig att städa.

1 kommentar:

  1. Men katti, för att trösta dig (eller peppa var det ju) så kan jag ju påminna dig om vårat kärleks-vänner-drama! Där skötte du dig snyggt och det var väl i princip på grund av dig jag ens ids kommentera på din blogg numer ;) hahaha

    SvaraRadera